Cum diferă ERP și CRM?
Distincția principală dintre un ERP și CRM este pentru ce sunt folosite. În timp ce soluțiile ERP controlează toate procesele de afaceri ale organizației, platformele CRM gestionează interacțiunea cu clienții prezenți și potențiali.
Un ERP poate fi denumit ocazional back office, în timp ce CRM este denumit front office.
Cu toate acestea, unele programe ERP vin și cu un program CRM.
Există distincții semnificative de luat în considerare în timp ce alegeți între aceste două opțiuni.
În timp ce ERP se concentrează pe reducerea costurilor, CRM-urile acordă prioritate vânzărilor în creștere.
Echipa ta de customer care ofera o experienta care favorizeaza loialitatea brandului, iar CRM iti echipeaza echipa de vanzari pentru a incheia cat mai multe tranzactii. Acesta vă permite să faceți oferte personalizate greu de refuzat clienților dvs., ceea ce duce la afaceri repetate.
În schimb, ERP își propune să reducă cheltuielile risipitoare prin eficientizarea operațiunilor interne de afaceri. Deși unele dintre caracteristici ar putea duce la vânzări mai mari, nu aceasta este ceea ce soluția încearcă să obțină.
CRM-urile pun accent pe procese externe, cum ar fi vânzări și servicii pentru clienți ERP se concentrează în primul rând pe management și procese interne
Puteți gestiona mai bine toate canalele de comunicare din afara firmei cu ajutorul CRM. În plus, îmbunătățește procedurile interne prin centralizarea tuturor datelor clienților și clienților potențiali, facilitând comunicarea în echipă și eficientizând schimbul de informații. Dar îmbunătățirea comunicării externe este scopul.
ERP, pe de altă parte, se concentrează pe managementul intern și procesele pentru a vă îmbunătăți afacerea, pentru a reduce cheltuielile inutile și pentru a face planuri și decizii mai bune. Acesta adună operațiunile tuturor departamentelor semnificative într-o singură locație, astfel încât să aveți întotdeauna cele mai recente informații pentru a gestiona afacerea în mod eficient.
ERP combină informații din mai multe instrumente, inclusiv CRM
CRM este un subset de SAP, în timp ce ERP este denumit supersetul SAP (System Analysis Program Development). Datele din lanțul de aprovizionare, finanțe, gestionarea rețelelor și a consumului, gestionarea relațiilor cu clienții și alte sectoare sunt combinate prin ERP. Este o locație în care ar trebui păstrate toate datele companiei dvs., inclusiv detaliile clienților dvs.
Încărcarea datelor în ERP poate fi automatizată datorită unei game largi de interfețe imaginabile.