Afacerile cu alimente și băuturi cunosc o creștere extraordinară.
Un sondaj de opinie realizat în rândul consumatorilor preconizează că, până în 2025, comenzile online vor reprezenta între 15% și 20% din totalul achizițiilor de alimente și băuturi, o cotă de piață de zece ori mai mare decât în 2016.
Cadourile, cum ar fi popcornul premium și ciocolata, sunt întotdeauna populare online.
Dar, pe măsură ce achizițiile prin comerț electronic devin tot mai obișnuite, tot mai multe persoane folosesc internetul pentru a cumpăra produse alimentare și produse de specialitate care sunt greu de obținut în altă parte.
Tendințele către alimente precum proteinele pe bază de plante și laptele fără lapte sunt impulsionate de consumatorii care sunt conștiincioși din punct de vedere social și ecologic.
Alimentele cu avantaje suplimentare pentru sănătate sunt, de asemenea, la mare căutare; exemplele includ shake-uri proteice întărite cu colagen și ceaiuri speciale care stimulează imunitatea, oferă energie și ajută la somn.
În special dacă clientul dvs. țintă se încadrează în generația Instagram, există o cerere considerabilă pentru delicatese de specialitate frumoase din punct de vedere estetic, cum ar fi starfruit și macarons.
Orice produs pe care îl vindeți poate fi folosit pentru a vă crește numărul de urmăritori pe internet.
Metodele care vă vor ajuta să ajungeți acolo sunt enumerate mai jos.
1. Identificați ceea ce va face ca firma dvs. să fie distinctă.
Trebuie să aveți o ofertă de vânzare distinctivă pentru a reuși pe orice piață.
Tu ai posibilitatea de a alege modul în care afacerea ta online de produse alimentare și băuturi se va diferenția de concurență.
Selectarea tipului de mâncare și băutură pe care să o vinzi ar trebui să fie alegerea ta inițială.
Începând cu martie 2020, vânzările online de alimente din SUA au atras peste 30% din totalul consumatorilor într-o singură lună. Această creștere a popularității se datorează în special epidemiei COVID-19.
Această cifră era de doar 13% în luna august a acestui an.
Este evident că o mulțime de indivizi se simt în largul lor să cumpere alimente perisabile și semi-perisabile online pentru livrare.
Ce ar trebui să furnizați, este întrebarea.
Să vindeți mezeluri?
Un club al brânzei lunii, poate?
Produsele de specialitate, cum ar fi ceaiurile și cafelele fine, pot fi concepte excelente de afaceri pe internet.
La fel ca și alte băuturi, inclusiv sucuri, bere și vin.
Dacă aveți deja idei pentru ceea ce doriți să comercializați, efectuați câteva cercetări pentru a vedea dacă consumatorii sunt interesați de bunuri comparabile.
Felicitări! Ați localizat noua dvs. specialitatea companiei dvs. dacă există o nevoie pe piață.
2. Creați un portofoliu de produse.
Planificarea portofoliului de produse este un lucru pe care îl puteți face de îndată ce aveți în minte o idee de companie.
Firmele nou înființate ar trebui să înceapă adesea modest; ați putea mai întâi să vindeți pur și simplu câteva produse.
Puteți urmări ce bunuri sunt cele mai apreciate și care primesc cele mai multe evaluări favorabile pe măsură ce afacerea dvs. se extinde.
Chiar și cereri și recomandări pentru lucruri pe care poate că nu le-ați luat în considerare chiar dvs. ar putea veni în calea dvs.
Este posibil să începeți să creați un inventar mai obișnuit după ce începeți să primiți feedback despre articolele dvs. actuale.
Această metodă de extindere a afacerii vă permite să confirmați că satisfaceți cererile clienților.
3. Creați un plan de prețuri și de inventariere.
Nu uitați că cheltuielile companiei dumneavoastră pot varia în funcție de tipul de depozitare pe care îl alegeți, în special dacă este necesară refrigerarea.
Veți avea nevoie de propriul inventar și depozitare dacă intenționați să vindeți produse alimentare?
Vă poate crește cheltuielile, mai ales dacă trebuie să vă refrigerați.
Înființarea unui aranjament de dropshipping este o opțiune.
Fără a avea propriul inventar, dropshipping-ul vă permite să livrați direct de la un distribuitor sau de la o sursă.
Nici măcar nu trebuie să vă deranjați cu transportul sau să plătiți pentru depozitarea produsului dumneavoastră.
Veți avea nevoie de un loc pentru a pregăti, împacheta și transporta bunurile dacă oferiți lucruri proaspăt făcute la comandă, cum ar fi bomboane sau produse de patiserie.
Acum este momentul să luați în considerare logistica, cum ar fi:
- Unde vă veți pregăti mesele?
- Ce fel de ingrediente veți cumpăra?
- Ce tip de ustensile culinare sunt necesare?
- Aveți nevoie de personal suplimentar?
- Cum vor fi ambalate produsele dumneavoastră?
4. Concepeți o strategie de marketing pentru a genera interes.
Creați o pagină de destinație cu logo-ul și culorile companiei dvs. care să spună „în curând” pentru început.
Trimiteți un link către noul dvs. site și o invitație de a vă urmări pe rețelele de socializare tuturor conexiunilor existente pe care le aveți.
Pe măsură ce creșteți gradul de conștientizare a marii dvs. deschideri, conturile dvs. de social media vor fi deosebit de cruciale.
Pentru a încuraja vizitatorii să se aboneze la actualizările paginii dvs., postați frecvent și adăugați linkuri către aceasta.
5. Fiți gata de lansare
Alegeți o platformă de comerț electronic atunci când sunteți gata să începeți să vindeți.
Pentru a primi o imagine completă a datelor despre consumatori, legați magazinul dvs. online și platforma de marketing.
Puteți configura integrările de comerț electronic de care aveți nevoie pentru a vă desfășura afacerea odată ce legătura fundamentală este stabilită.
Aceasta ar putea include orice, de la operațiunile de expediere la software-ul de contabilitate și echipamentele de procesare a plăților.
Asigurați-vă că aveți un mijloc prin care clienții să vă revizuiască articolele ca ultim pas înainte de lansare.
Recenzile sporesc încrederea consumatorilor în produsele dumneavoastră, ceea ce vă crește șansele de a atrage noi clienți.
Se pare că afișarea evaluărilor clienților crește ratele de conversie cu până la 380% pentru articolele mai scumpe și cu până la 190% pentru produsele mai ieftine.
Dar, majoritatea oamenilor nu sunt obișnuiți să dea recenzii, așa că veți avea mai mult succes dacă simplificați lucrurile.
Includeți o casetă de recenzii vizibilă pe pagina produsului dvs.
Sau, chiar mai bine, creați e-mailuri automate după cumpărare pentru a obține feedback-ul clienților.
6. Anunțați deschiderea
Este timpul să aveți de fapt marea deschidere, odată ce ați generat conștientizarea despre ea.
Creați o campanie de invitații prin e-mail pentru a încuraja oamenii să vă viziteze magazinul abia lansat.
Ca un mijloc de a le arăta recunoștință acelor adepți pentru că s-au alăturat mai devreme, ați putea chiar oferi o reducere.
De asemenea, ar trebui să faceți cunoscută lansarea site-ului pe rețelele de socializare.
Stabiliți o serie de postări în social media în avans, poate cu o numărătoare inversă până la marea dvs. deschidere.
Rețineți că promovarea pentru marea deschidere nu ar trebui să se încheie în ziua în care vă deschideți.
Continuați să anunțați că sunteți acum deschis pentru afaceri, prezentând în același timp diverse articole și ceea ce vă face compania specială.
7. Promovați folosind anunțuri și promoții
Impulsul este crucial.
Ați muncit din greu pentru a vă face publică marea deschidere și doriți să mențineți zumzetul.
Folosiți următoarele strategii din timp și frecvent pentru a vă ajuta să obțineți acest lucru.
Cele mai noi produse
În calitate de companie online nouă de produse alimentare și băuturi, veți extinde, fără îndoială, în mod curent linia de produse.
Dacă folosiți anunțuri prin e-mail și postări în rețelele sociale pentru a face publicitate acestor produse noi, acestea se vor vinde mai repede și mai profitabil.
Vânzători principali
Indivizilor le place să cumpere ceva ce mulți alți oameni au cumpărat și adorat.
Recenzile funcționează conform aceluiași concept de dovadă socială, care susține că, în mod frecvent, consumatorii au mai multă încredere în alți clienți decât în prietenii lor.
Clienții sunt mai predispuși să achiziționeze cele mai apreciate articole ale dvs. atunci când îi anunțați.
Folosiți cunoștințele pe care le obțineți atunci când unele dintre bunurile dvs. încep să apară ca fiind foarte bine vândute pentru a crește și mai mult vânzările.
Coduri promoționale
Cupoanele de reducere sunt o metodă extraordinară de a îndemna clienții să facă prima achiziție sau să se aventureze și să încerce ceva nou.
Puteți utiliza cupoanele de reducere pentru a trimite e-mailuri direcționate către grupuri de membri ai publicului în funcție de interesele acestora sau le puteți include pe paginile dvs. de social media.
Monitorizând promoțiile dvs. pentru a vedea care sunt cele mai eficiente, le puteți maximiza eficiența.
Publicul dumneavoastră reacționează bine la ofertele cu un procent de reducere?
Livrare gratuită?
Fiți cu ochii pe analizele audienței dvs. întrucât doar ele vă pot spune.
8. Continuați să vă extindeți afacerea
Buzz-ul timpuriu este crucial, dar trebuie, de asemenea, să cultivați loialitatea în rândul celor care au adoptat-o de timpuriu și să atrageți în mod continuu noi clienți dacă doriți ca firma dvs. să continue să crească.
Ar putea fi o provocare să găsiți un echilibru între căutarea de noi prospecți și îngrijirea clientelei existente, dar aceste strategii de marketing permanent pot fi utile.
Instrumente pentru personalizare
Veți avea nevoie de tehnologii care să vă permită să automatizați personalizarea la scară pe măsură ce organizația dvs. se extinde, astfel încât să puteți reduce cantitatea de muncă manuală necesară.
Targetarea comportamentală personalizează mesajele ținând cont de ceea ce cumpără publicul dumneavoastră.
Această tactică este eficientă pentru afacerile în expansiune.
Pe de altă parte, cei care caută audiențe asemănătoare utilizează aceleași informații pentru a localiza noi clienți prin afișarea de publicitate în social media persoanelor ale căror interese sunt comparabile cu cele ale clienților dvs. de top.
Vânzarea mai multor articole
Trimiteți recomandări de produse pe măsură ce compania dvs. se extinde.
Atunci când abia începeți să vă stabiliți o bază solidă de clienți, vânzarea în plus este eficientă.
Upselling este practica de a recomanda un produs mai scump pentru a completa sau a lua locul unei achiziții existente.
Pentru a crea viitoare campanii de e-mail care să crească semnificativ veniturile, un mesaj de upsell este o completare utilă la o notificare de cumpărare.
Automatizări pentru coșuri abandonate
Unii vizitatori ai site-ului dvs. web vor explora, vor adăuga articole în coșul de cumpărături și apoi vor pleca fără să facă o achiziție.
Îi poți recâștiga dacă pui la punct o automatizare pentru coșuri abandonate pentru a-i notifica pe acești utilizatori că coșul lor este încă disponibil.
În aceste e-mailuri ar putea fi incluse memento-uri simple precum „Ai uitat ceva!” sau îi puteți atrage cu un cupon de reducere.
Sisteme automatizate de urmărire a produselor
Oamenii își amintesc mai întâi de tine atunci când au făcut recent o achiziție din magazinul tău.
Acest fapt poate fi folosit de tine prin urmărirea clienților prin e-mailuri după o vânzare.
Mulțumiți-le pentru achiziție, solicitați o recenzie și sugerați-le alte articole care credeți că le vor plăcea.
Programarea postărilor în social media
Menținerea unor profiluri active de social media cu postări frecvente este crucială.
Afacerea dvs. online de produse alimentare și băuturi poate susține interesul și entuziasmul clienților mult dincolo de prima zi, dacă vă continuați eforturile de marketing în mod regulat.
Resurse online pentru succesul industriei alimentare și a băuturilor
Vânzările de alimente și băuturi pe internet sunt în creștere.
Compania dumneavoastră are nevoie de aceste lucruri pentru a concura pe această piață în expansiune:
- O propunere de valoare unică
- O linie de produse care să se concentreze pe dorințele și cerințele consumatorului
- Stocuri și o strategie de stabilire a prețurilor
- Un magazin online pentru a genera venituri și a aduna informații despre clienți
- Un plan de marketing online pentru a genera rumoare înainte și după marea deschidere a magazinului dvs.
- Un proprietar sau un agent de marketing entuziast care să se ocupe de promovarea mărcii
Este timpul să începeți să vă înființați compania de produse alimentare și băuturi online.
Viitorii clienți vă așteaptă.