Un agent de vânzări, calificat, merge mult dincolo de simpla conturare a beneficiilor bunurilor și serviciilor. Cei mai mari își iau timp pentru a construi relații cu clienții lor și pentru a le înțelege cerințele. Pentru a-și atinge obiectivele in vânzări, ei creează o carieră de vânzări pe baza abilităților soft, indemanarile de vânzare și cercetăre.
Implementarea instrumentelor de vânzări este esențială pentru creșterea productivității și eficienței, dar acestea nu încheie tranzacții de la sine. Un exemplu este o platformă de management al relațiilor cu clienții (CRM). Pentru ca echipele de vânzări să fie cu adevărat eficiente, la talentele dure trebuie adăugate abilități soft.
Creșterea canalului de vânzări necesită planificare și atenție la detalii, în plus față de calitățile blânde de care un reprezentant de vânzări are nevoie pentru a avea succes. În această postare, vom defini abilitățile soft, vom trece peste abilitățile esențiale pe care trebuie să le posede un agent de vânzări și vom discuta despre modul în care formarea poate fi benefică.
Cum funcționează abilitățile soft de vânzări?
Abilitățile interpersonale pe care le necesită un reprezentant de vânzări pentru a interacționa și a relaționa cu ceilalți sunt cunoscute sub numele de talentele soft în vânzări. Oricât de pricepuți din punct de vedere tehnic, angajații echipei de vânzări trebuie să dezvolte și abilități soft pentru a-și atinge întregul potențial.
Abilități dure vs abilități soft pentru vânzări
Distincția dintre talentele dure și abilitățile soft în vânzări este semnificativă. Talentele dure sunt competențe care sunt dobândite frecvent în timp.
Talentele dure includ lucruri precum expertiza produselor și abilitățile de cercetare, de exemplu, acestea constau, de asemenea, în competențe în managementul conductelor, cum ar fi:
- Prospectarea
- Clienti potentiali calificati
- Crearea de oferte convingătoare
- Livrarea unui argument de vânzare
- Ghid demo-uri de produse
- Gestionarea obiecțiilor
- Încheierea ofertelor.
Abilitățile soft, care sunt puțin mai greu de măsurat, includ lucruri precum:
- Interpretarea reacțiilor oamenilor
- Gestionarea timpului dvs
- Ascultând bine
- Formarea de legături
- Personalizarea stilului dvs. de vânzare în funcție de persoanele cu care aveți de-a face.
Avantajele antrenamentului soft-skills
Deși unii agenți de vânzări par să aibă aceste abilități soft în mod natural, majoritatea trebuie să le dobândească și să le perfecționeze. În timp ce formarea și dezvoltarea abilităților soft pot îmbunătăți succesul în vânzări, experiența va fi benefică.
Abilitățile soft pot fi benefice în multe aspecte ale vânzărilor, de la inițierea conversațiilor cu noii clienți prin intermediul canalului complet de vânzări până la finalizarea ofertelor și furnizarea de îngrijire post-vânzare.
Pregătirea abilităților soft are următoarele avantaje:
- Productie crescuta
- Relații mai bune cu clienții
- Creșterea siguranței de sine
- Rate mai mari de fidelizare și fidelizare a consumatorilor
- Dinamica mai buna a echipei
- Versatilitate și flexibilitate mai mare