Procesele de vânzare și dezvoltare pentru firme ar putea fi afectate dramatic de inteligența artificială (AI). Sistemele bazate pe inteligență artificială pot evalua o mulțime de date despre clienți în timpul procesului de vânzări pentru a găsi tendințe și pentru a anticipa care clienți potențiali sunt cel mai probabil să cumpere un bun sau un serviciu. Concentrându-și eforturile de vânzări asupra celor mai promițătoare perspective, companiile pot crește probabilitatea ca un contract să fie închis.
AI poate fi aplicată procesului de dezvoltare pentru a automatiza procesele repetitive și pentru a îmbunătăți eficiența. AI poate fi folosit, de exemplu, pentru a testa software-ul, pentru a găsi și rezolva defecte și pentru a sugera îmbunătățiri ale codului. Acest lucru poate ajuta companiile să lanseze bunuri mai rapid și să economisească timp și resurse.
Inteligența artificială poate fi, de asemenea, utilizată pentru a dezvolta noi bunuri și servicii, de exemplu, prin crearea de modele de produse sau descoperirea de noi perspective de inovare. Diverse industrii, cum ar fi producția, logistica, banca și multe altele, îl pot folosi și ele.
În general, se estimează că AI va avea un impact substanțial asupra vânzărilor și dezvoltării prin creșterea productivității, creșterea eficienței și permițând companiilor să utilizeze datele mai eficient.