De la modul în care comunicăm până la modul în care facem cumpărături, tehnologia modifică rapid modul în care trăim.
Afacerea cu alimente și băuturi este una dintre cele mai afectate de aceste evoluții.
Tehnologia a schimbat semnificativ modul în care sunt comercializate alimentele și băuturile în ultimii ani, influențând totul, de la modul în care comandăm și plătim mesele până la modul în care acestea sunt livrate.
În acest articol vom examina modul în care tehnologia schimbă vânzările de alimente și băuturi, deoarece aceste evoluții au o influență uriașă asupra sectorului.
O creștere a numărului de comenzi online
În special în sectorul alimentelor și băuturilor, comenzile online au crescut în popularitate în ultima vreme.
În prezent, clienții pot plasa comenzi online pentru mâncare folosind site-ul web al unui restaurant sau o aplicație a unei terțe părți.
Clienții pot face acum comenzi mult mai ușor datorită tehnologiei, care a făcut, de asemenea, ca gestionarea comenzilor pentru restaurante să fie mult mai simplă.
Comenzile la pachet și cele de livrare au crescut ca urmare a comenzilor online.
Consumatorii pot plasa acum comenzi de mâncare de la restaurantele lor preferate, iar mâncarea va fi livrată direct la ușa lor.
Mai multe restaurante au înregistrat o creștere a vânzărilor ca urmare a acestui confort, mai ales acum, când mulți oameni au rămas acasă din cauza epidemiei COVID-19.
Utilizarea plății cu telefonul mobil
Plata mobilă este un alt element de tehnologie care are o influență asupra achizițiilor de alimente și băuturi.
Clienții își pot folosi acum telefoanele mobile pentru a-și plăti mesele la mai multe restaurante și cafenele care acceptă plăți mobile.
Clienții își pot plăti acum mesele mult mai ușor datorită tehnologiei, care a făcut, de asemenea, mai simplu pentru restaurante să accepte plăți.
Timpii de așteptare în restaurante sunt scurtați, în parte datorită alternativelor de plată cu telefonul mobil.
Clienții își pot plăti acum mesele rapid și comod cu ajutorul telefoanelor mobile, eliminând astfel necesitatea de a aștepta ca o chelneriță să le livreze nota de plată.
Clienții se bucură acum de o experiență de masă mai eficientă, ceea ce a ajutat multe afaceri să înregistreze o creștere a veniturilor.
Utilizarea semnalizării digitale
O altă tehnologie care afectează vânzările de alimente și băuturi este semnalizarea digitală.
În restaurante și cafenele, semnalizarea digitală, un fel de afișaj electronic, poate fi folosită pentru a afișa meniuri, promoții și alte informații.
Atât actualizarea meniurilor și a ofertelor de către restaurante, cât și vizibilitatea articolelor disponibile pentru clienți au fost mult facilitate de tehnologie.
S-a demonstrat, de asemenea, că afișajul digital stimulează vânzările în restaurante.
Conform studiilor, clienții sunt mai înclinați să comande lucruri care sunt afișate pe meniurile digitale, mai ales dacă meniurile sunt atractive din punct de vedere estetic.
Mai multe restaurante și cafenele au înregistrat o creștere a vânzărilor datorită acestei tehnologii, în special cele care o folosesc pentru a anunța promoțiile și noile produse din meniu.
Utilizarea social media
O altă tehnologie care are un efect asupra vânzărilor de alimente și băuturi este social media.
Site-urile de socializare precum Facebook, Twitter și Instagram sunt folosite acum de cafenele și restaurante pentru a-și face publicitate la brandurile lor și pentru a interacționa cu consumatorii.
Prin utilizarea tehnologiei, restaurantele pot ajunge acum la mai multe persoane și își pot face publicitate meniurilor și promoțiilor lor.
Clienții pot acum să împărtășească mai ușor experiențele lor la restaurant și la cafenea datorită rețelelor de socializare.
Consumatorii pot acum să posteze evaluări pe rețelele de socializare, unde alți potențiali cumpărători le pot vedea.
Din acest motiv, este acum mai crucial ca niciodată ca restaurantele să ofere preparate culinare și servicii de calitate superioară pentru clienți.
Utilizarea aplicațiilor pentru livrarea de alimente
Un alt element de tehnologie care are o mare influență asupra vânzărilor de alimente și băuturi sunt aplicațiile de livrare a meselor.
Clienții pot folosi aceste aplicații pentru a plasa comenzi de mâncare de la restaurantele lor preferate și pentru a le fi livrată direct la ușă.
Mai multe restaurante au înregistrat o creștere a vânzărilor ca urmare a acestei facilități, mai ales acum, când, din cauza epidemiei COVID-19, mulți oameni au rămas acasă.
Aplicațiile pentru livrarea de mâncare au făcut, de asemenea, ca restaurantele să își crească mai simplu clientela.
Cu ajutorul acestor aplicații, restaurantele pot intra în contact cu potențiali noi consumatori care altfel nu le-ar fi vizitat afacerea.