Angajații trebuie să comute între peste 900 de aplicații per firmă în medie, de peste 1.000 de ori pe zi.
Acest lucru implică faptul că angajații pierd mult timp comutând între aplicații, ceea ce este ușor o distragere a atenției de la responsabilitățile cruciale. În plus, datele care sunt copiate și lipite între diferite sisteme au potențialul de a fi șterse definitiv.
Scopul aplicațiilor este de a ne crește productivitatea și eficiența. Echipa ta este reținută pentru că aplicațiile sunt incompatibile între ele, nu pentru că aplicațiile în sine sunt problema.
Atunci cum vă puteți face reprezentanții de vânzări mai productivi?
Acum, să integrăm CRM. Datele dvs. vor rămâne sincronizate datorită integrărilor adecvate, care produc o transformare digitală fără întreruperi.
În plus, îți vei dezvolta și îmbunătăți relațiile cu clienții, ceea ce este o situație de câștig pentru toate.
Dar ce este exact integrarea CRM și cum o poți folosi în compania ta?
Acest manual va defini integrarea CRM, va descrie numeroasele tipuri și va oferi alte informații utile pentru a vă ajuta să avansați în planificarea resurselor întreprinderii, productivitatea afacerii și relațiile cu clienții.
Explicația integrării CRM
Să începem prin a defini CRM. Managementul relațiilor cu clienții sau CRM este un termen folosit în mod obișnuit pentru a descrie o tehnologie care gestionează eficient interacțiunile și relațiile dintre afacerea dvs. și clienții actuali și potențiali.
În plus, ajută la eficientizarea diferitelor operațiuni corporative, cum ar fi procesul de vânzări, care poate ajuta la creșterea productivității generale.
Software-ul CRM vă ajută în esență să vă concentrați pe dezvoltarea relațiilor cu anumite persoane, cum ar fi clienți, colegi, furnizori sau utilizatori de servicii. Acest lucru poate rezulta din achiziționarea de noi clienți sau urmărirea de noi perspective, încheierea tranzacției sau oferirea de asistență și alte servicii pe parcursul parteneriatului.
Unde se încadrează atunci integrarea?
Integrarea CRM, după cum sugerează și numele, leagă platforma dvs. CRM cu alte programe externe pe care le utilizați la locul de muncă.
Prin urmare, orice modificări pe care le faceți unui CRM sau uneia dintre aplicațiile dvs. conectate se vor reflecta și vor avea un impact asupra datelor CRM din toate celelalte aplicații care rulează pe același sistem.
CRM-ul integrat poate lua o varietate de forme și dimensiuni, în funcție de tipul de afacere. Ocazional, poate fi la fel de ușor ca să vă conectați software-ul CRM la câteva funcții de pe un site web de afaceri, cum ar fi ferestre pop-up, chat live și formulare.
Unii oameni ar putea solicita ca platforma CRM să se integreze cu alte aplicații, cum ar fi rețelele sociale sau serviciile de e-mail, care le-ar putea eficientiza procedurile de afaceri.
Atunci, cum funcționează asta? Nu vom deveni prea tehnici, dar majoritatea integrărilor CRM necesită o conexiune API (interfețe de programare a aplicațiilor).
Alții ar putea avea nevoie de un instrument cunoscut sub numele de „platformă de integrare ca serviciu” (iPaaS), care se ocupă de partajarea informațiilor cu alte sisteme.
Pe scurt, integrarea unui CRM cu celelalte aplicații ale dvs. poate îmbunătăți semnificativ productivitatea afacerii, economisind în același timp timp, deoarece nu va trebui să comutați între ele.
11 Studii de caz și tehnici de integrare CRM pe care trebuie să le cunoașteți
Acum că știți ce este integrarea CRM, haideți să explorăm diferitele forme de integrare care pot ajuta la îmbunătățirea conexiunilor cu clienții și la alinierea proceselor din cadrul afacerii dvs. Iată câteva exemple:
Combinarea e-mailurilor
E-mailul este o formă crucială de comunicare pentru toate companiile, mici și mari. De fapt, aproximativ 50% dintre oameni au o adresă de e-mail. Acest lucru implică faptul că e-mailul ar fi, de asemenea, una dintre principalele căi de a ajunge la clienții tăi.
Beneficiul integrării e-mailului este găsit aici. În acest caz, avantajele integrării CRM permit mai multor departamente din cadrul afacerii dvs., cum ar fi vânzări, marketing, resurse umane, servicii clienți și altele, să își integreze e-mailul (indiferent dacă provine din Microsoft Outlook sau Gmail) în sistemul dvs. CRM. .
Acest lucru permite companiilor să-și automatizeze e-mailurile pentru diferite scenarii și să acceseze toate resursele lor într-o singură locație.
De exemplu, fără a fi nevoie de instrumente software suplimentare, personalul dvs. de vânzări poate construi șabloane și secvențe și poate vizualiza toate datele despre clienți.
Acest tip de integrare vă poate ajuta echipa de marketing să construiască strategii de marketing prin e-mail de succes și o serie de campanii de e-mail.
Integrarea rețelelor sociale
Cu cel puțin 100 de milioane de abonați, există peste 100 de platforme de social media. În T3 2022, există 2,96 miliarde de utilizatori activi Facebook pe lună. Trebuie să fii prezent pe platformele pe care clienții tăi interacționează de fapt dacă vrei să ajungi la cât mai mulți dintre ei.
Aceasta înseamnă că este necesară utilizarea multor aplicații pentru a activa această tehnică de integrare. Din fericire, interfețele de social media sunt disponibile în sistemele CRM, reducând nevoia de a comuta între diferite programe de rețele sociale.
În plus, puteți afla multe despre publicul dvs. atunci când conectați conturile de rețele sociale ale companiei dvs. la CRM. Aceste informații acoperă conținutul cu care se conectează și îl distribuie cel mai frecvent, precum și momentele lor tipice de interacțiune cu contul.
În plus, integrarea rețelelor sociale eficientizează și automatizează publicarea, eliminând nevoia de încărcare a conținutului uman în momentul exact în care este necesar.
Ce e mai bun?
Majoritatea aplicațiilor CRM sunt integrate cu platforme binecunoscute precum Facebook, Instagram, Twitter și LinkedIn.
Examinarea posibilelor integrări software
Aplicațiile de prospectare sunt folosite de o echipă de vânzări de succes pentru a găsi și a intra în legătură cu potențiali. Echipa trebuie să alterneze între utilizarea acestui tip de aplicație și a altora, cum ar fi platformele de e-mail, dacă programul nu este conectat la un sistem CRM.
Mai ales dacă aveți un CRM la dispoziție, acest lucru este laborios și inutil. O abordare mai bună ar fi să combinați sistemul dvs. de prospectare cu CRM-ul dvs. actual. Puteți interacționa cu clienții potențiali din CRM-ul dvs. făcând acest lucru.
Integrarea calendarului
Întâlnirile sunt necesare pentru ca afacerile să funcționeze, fie că sunt interne sau externe. Cu toate acestea, dacă gestionați mai multe aplicații, poate fi dificil să vă sincronizați programul într-o singură locație. Bine, nu mai.
Puteți vizualiza rapid toate programele dvs. într-un singur calendar integrând CRM-ul cu Google sau Outlook. Unele CRMS vă permit chiar să înregistrați o întâlnire printr-un webinar, să faceți anunțuri pentru întâlniri și să trimiteți invitații la întâlnire prin e-mail.
Alții oferă chiar și o funcție care le permite clienților potențiali să programeze o întâlnire în funcție de disponibilitatea dvs., eliminând nevoia de comunicare dus-întors.
Integrarea conectorilor
S-ar putea ca CRM-ul dvs. să nu aibă întotdeauna toate integrările de care aveți nevoie. Cu toate acestea, folosind integrările de conectori, puteți obține tot ce aveți nevoie pe o singură platformă.
Prin configurarea fluxurilor de lucru automate, acest tip de conectivitate vă permite să susțineți o serie de lucrări. Zappier, de exemplu, este o platformă care permite transformarea datelor între CRM și peste 1.000 de aplicații terțe, cum ar fi diverse instrumente de management de proiect, aplicații de contabilitate și aplicații de plată.
Integrarea comunicării
Integrarea CRM poate îmbunătăți comunicarea și accesibilitatea echipei, pe lângă creșterea satisfacției clienților și a productivității afacerii.
Permițându-vă să încorporați numeroase instrumente de mesagerie și comunicare în CRM, integrările de comunicații vă ajută să vă eficientizați procesul de comunicare internă. Aceasta înseamnă că nu trebuie să treceți între aplicații pentru a vorbi cu colegii dvs. de echipă folosind CRM.
În plus, integrările de comunicare pot facilita comunicarea între dvs. și oamenii de vânzări și clienții și potențialii dvs.
Datele apelului și informațiile de contact, de exemplu, ar fi întotdeauna accesibile dacă vă conectați Zoom la sistemul dvs. CRM.
Integrarea formularelor și colectarea datelor
În funcție de modul în care automatizați acest proces, crearea de clienți potențiali poate fi simplă sau consumatoare de timp. Puteți elimina necesitatea unui intermediar între documentele dvs. și stocarea datelor clienților prin integrarea formularelor și colectarea datelor.
Acest tip de integrare CRM vă permite să colectați și să salvați datele clienților într-o singură locație, astfel încât să puteți intra rapid în contact cu aceștia atunci când este necesar. Datele pot fi sincronizate în CRM imediat când utilizați formulare și anchete personalizate.
Toate informațiile despre consumatori pe care le adunați pot fi găsite într-o singură locație datorită acestei integrări.
Integrari pentru Suport Clienți
Această integrare CRM ar putea ajuta echipa dvs. să se alinieze mai mult cu personalul de asistență pentru clienți, dacă compania dvs. are unul.
De exemplu, informațiile din biletul de ajutor al clientului dvs. pot fi sincronizate cu datele din CRM despre aceștia. Înainte ca o echipă diferită să-i contacteze din motive fără legătură, toți ceilalți membri ai organizației pot determina dacă trebuie rezolvate problemele restante.
Înțelegerea călătoriei clientului și a datelor demografice corecte ale persoanelor pe care le deserviți sunt esențiale.
Integrarea chatului live
Facilitarea pentru clienții tăi să te contacteze atunci când este necesar este una dintre cele mai bune modalități de a-ți demonstra preocuparea pentru ei. În plus, le permite potențialilor cumpărători să interacționeze cu dvs. înainte de a face o achiziție.
Folosirea unui chatbot simplifică salvarea oricăror date conversaționale în CRM-ul dvs., ceea ce face mult mai ușor de urmărit atunci când aveți nevoie să închideți clienții potențiali sau să reangajați clienții anteriori.
Acest lucru simplifică contactele cu clienții și elimină acele sarcini plictisitoare și repetate, permițându-vă să vă concentrați pe sarcini mai importante, cum ar fi programarea livrării corespondenței dvs. de vânzări!
Integrarea comerțului electronic
Înțelegerea consumatorilor dumneavoastră este esențială, în special pentru reprezentanții de vânzări. Informații precum achizițiile, frecvența comenzilor, detaliile de contact și obiceiurile de cumpărare sunt toate importante.
Puteți obține acces la aceste informații ori de câte ori aveți nevoie, conectând CRM-ul dvs. cu platforme de comerț electronic precum Shopify. Cu ajutorul acestor informații, puteți să vă planificați strategic campaniile de marketing și să automatizați mai multe sarcini.
De exemplu, ori de câte ori un consumator abandonează procesul de plată, puteți începe o secvență de e-mail pentru coșul abandonat.
În plus, integrarea CRM pentru comerțul electronic vă permite să salvați imediat noi persoane de contact care primesc estimări de preț dacă afacerea dvs. acceptă plăți online. Clienților le va fi mai simplu să-și plătească facturile și achizițiile datorită eliminării dusului și înapoi inutile.
Integrarea video
Știți că oamenii preferă să vizioneze videoclipuri decât alte tipuri de conținut? Aceasta înseamnă că echipa dvs. de vânzări și marketing ar trebui să includă videoclipuri în planul lor.
Integrați-vă CRM cu orice servicii de streaming sau platforme video pe care le utilizați, cum ar fi YouTube, pentru a-și maximiza eficiența și pentru a obține acces la informații utile.
Aceste informații pot include cele mai populare videoclipuri, momentul în care sunt văzute și multe altele. Echipa ta va avea simultan acces la toate datele necesare pentru a dezvolta un proces de vânzare de succes, fără a comuta între instrumente.
Beneficiile integrării sistemelor CRM
Cunoaștem deja interfețele CRM pe care le utilizați pentru a vă optimiza procedurile operaționale. Cu toate acestea, cum vă afectează aceste integrări compania?
Următoarele sunt avantaje importante de știut:
Date mai precise
Precizia datelor este crescută, iar posibilitatea de eroare umană la introducerea manuală a datelor este redusă prin conectarea CRM-ului dvs. cu toate celelalte platforme și sisteme. Acest lucru implică, de asemenea, că toate înregistrările dvs. sunt sincronizate în timp real cu datele într-un singur sistem central.
Ca rezultat, toate platformele vor actualiza automat datele, mai degrabă decât să necesite numeroase puncte de intrare manuale sau multiple. Datele exacte sunt importante, nu pur și simplu plăcut de a avea. Poate avea implicații pozitive pentru întreaga companie.
Eforturi de maximizare a vânzărilor și marketingului
Deoarece integrările CRM pot oferi informații aprofundate despre clienți, echipa dvs. de marketing și vânzări le poate folosi pentru a înțelege comportamentul clienților pentru a construi canalul ideal de vânzări.
Cu alte cuvinte, pe baza profilurilor clienților și a factorilor declanșatori comportamentali, companiile pot utiliza datele pentru a dezvolta programe de vânzări și marketing automatizate foarte bine direcționate.
Eficacitate sporită
Lucrările inutile și de rutină pot fi eliminate datorită integrării tuturor platformelor și sistemelor pe care departamentele dumneavoastră le utilizează într-un singur hub central. Personalul dumneavoastră se va putea concentra asupra proiectelor care vor avea o influență mai semnificativă asupra afacerii dumneavoastră, crescând profitabilitatea.
De exemplu, utilizarea secvențelor de e-mail în software-ul de automatizare a marketingului, cum ar fi Mailchimp, vă poate asigura că personalul dvs. de vânzări nu va ignora posibilitățile dacă jonglează cu diverse platforme.
Perioada de antrenament scurtată
Îți poți instrui personalul să utilizeze pur și simplu CRM-ul tău, unde toate informațiile de care au nevoie sunt disponibile, mai degrabă decât să-i înveți simultan cum să folosească mai multe sisteme.
Acest lucru nu numai că vă economisește timp, ci și cheltuieli recurente de formare potențial costisitoare. Ei se pot concentra doar pe studierea unui singur instrument la un moment dat, ceea ce le va permite să reușească și să devină competenți cu acesta mai rapid.
Creșteți vânzările
Echipa ta poate gestiona și accesa toate datele de care au nevoie de pe mai multe platforme într-o singură locație, datorită unei baze de date centralizate. Analizând tranzacțiile anterioare, acest lucru permite personalului dvs. de vânzări și marketing să constate ce doresc și ce au nevoie clienții dvs.
Datele pot fi folosite pentru a identifica golurile care trebuie umplute și pentru a oferi șanse de a crește veniturile.
Doriți să creșteți productivitatea vânzărilor? Începe cu integrarea CRM
Ar trebui să utilizați conectorii CRM ca instrumente puternice pentru a vă ajuta compania să economisească timp, efort și bani. Mărește productivitatea și eficiența generală, reducând în același timp efortul manual care poate compromite datele clienților dvs.
Cu un CRM puternic, cum ar fi CRMconnect, în centrul companiei dvs., puteți proiecta fluxuri de lucru eficiente și integrări care vă permit să vă concentrați