Indiferent cât de calificat, inteligent sau experimentat ar fi un vânzător, succesul lor depinde de capacitatea lor de a stabili conexiuni semnificative cu clienții. Fără a construi inițial relații și încredere cu clienții, închiderea constantă a tranzacțiilor este o provocare, dacă nu imposibilă. Acest lucru este valabil mai ales în mediul de vânzări contemporan, când clienții sunt foarte sensibili la (și dezactivați de) agenții de vânzări lipsiți de empatie și înțelegere.
Din cauza incapacității reprezentanților de vânzări de a dezvolta conexiuni sincere cu clienții lor sau de a-i angaja în conversații, multe tranzacții eșuează. De fapt, doar 40% dintre factorii de decizie caracterizează profesia de vânzări drept „de încredere”, în ciuda faptului că 88% dintre clienți vor face afaceri doar cu oameni de vânzări în care au încredere. Între comercianți și consumatorii lor, există o diferență flagrantă și costisitoare, care poate fi remediată doar prin conversații sincere.
Vestea bună este că oamenii de vânzări pot stabili mai ușor relații și pot păstra conexiuni de lungă durată și profitabile cu clienții, fiind sinceri și punând întrebările potrivite. Aici, vom trece prin tactici eficiente și exemple concrete care să vă ajute să o faceți corect.